• nieuwe-slider-dec-2014

    Zorg dat jij 2015 ook gezond begint!

week 3 Nicole van Fit By Food Challenge update

Fitnessvrouwen daagt mij uit om mee te doen met de Project 10 challenge. 

Daarop kan ik alleen maar heel enthousiast roepen: ‘Challenge aangenomen!’. 

Ik, Foodblogger van Fit By Food, zal tijdens deze 90 dagen hierover bloggen voor Fitnessvrouwen. 

Ik schrijf iedere 2 weken een update over mijn voortgang. De bedoeling hiervan is jullie een inside verhaal te laten lezen van iemand die mee doet met deze challenge.

-Mijn persoonlijke doelstelling is 3% vet verliezen. 

Ik kies ervoor om rigoureus te werk te gaan. Dat is natuurlijk helemaal niet nodig voor iedereen. Ik kies hiervoor omdat ik al redelijk in shape ben en ik ben geen onbekende ben met hard trainen en het eten van gezonde voeding. Ik wil graag de focus leggen op het zogenoemde droogtrainen. 

 

Verschillende doelen, zelfde resultaat

Het gaat om een persoonlijke doelstelling die voor iedereen verschillend is welke je graag wilt behalen. De een wilt 5 kilo afvallen en de ander kiest voor spieropbouw. Het fijne aan deze challenge is dat het een gemakkelijke en laagdrempelige challenge is. Iedereen kan mee doen en prachtige resultaten behalen. Bepaal je eigen doel binnen jouw grenzen en wensen. Je hoeft dus helemaal niet zo rigoureus te werk te gaan als dat ik doe, je kan al afvallen door je levensstijl aan te passen door bijvoorbeeld 1 of 2 keer te gaan sporten en-/ of alleen te letten op je voeding, of natuurlijk een combi van deze 2. 

Op de site vindt je verschillende verhalen van deelnemers met allemaal stuk voor stuk mooi behaalde resultaten. 

 

Voortgang Challenge

‘Hoe gaat het met je challenge?’. Deze vraag krijg ik geregeld. Super leuk dat iedereen zo meeleeft! Dat motiveert mij enorm. Mijn antwoord is dan ‘Het gaat goed’. Maar dit weet ik natuurlijk pas zeker na elk meet moment. Dan kan ik namelijk pas zien of de cijfers zijn veranderd. 

 

Meet momenten Challenge

Mijn vetpercentage is gemeten met een huidplooimeting. Mijn spiermassa en viscerale vet is gemeten met een elektrische weegschaal die stroomschokjes uitzend. Ook ben ik gewogen. De focus ligt echter niet op de weegschaal voor mij maar op de cijfers van de huidplooimeting. 

Deze cijfers staan genoteerd en zullen vergeleken worden met de volgende cijfers van het volgende meetmoment. Deze is over 14 dagen. Elke maand zal er een meetmoment zijn. In de tussentijd kies ik ervoor om 4 keer per week te sporten, houd ik mijn eetpatroon goed in de gaten, probeer ik goede nachten te maken en weg te blijven van alcohol & fastfood. 

Waarom doe ik mee met deze challenge?

Ik hoor jullie denken: ‘Die hoeft toch niet af te vallen, waarom zou ze dan mee doen?’. Ik doe mee omdat ik door het aangaan van deze challenge een goede stok achter de deur heb om eindelijk ook eens mijn doel te behalen. Ik wil erg graag droger worden. Voor mij is deze challenge de juiste manier om mijn doel te bereiken. Ook wil ik mijn lichaam uitdagen, eens kijken wat kan ik allemaal aan kan. We weten allemaal wel dat we veel meer kunnen dan dat we eigenlijk doen. Ik zelf ben heel erg benieuwd hoe dit zich ontwikkeld voor mijn lichaam. 

 

 

Sporten deed ik al veel, maar zelfs voor mij ligt hier een uitdaging. Ik moet de focus meer leggen op krachttraining en minder op cardio. Ik moet immers spieren opbouwen en vet verbranden. 

Abs are made in the kitchen-

Nieuws

  • week 4 Nicole van Fit By Food Challenge update

    De uitdaging van de challenge zit hem ook in de voeding. Mijn trainingen gaan...

    Lees meer
  • week 3 Nicole van Fit By Food Challenge update

    Fitnessvrouwen daagt mij uit om mee te doen met de Project 10 challenge.&nb...

    Lees meer
Meer nieuws
  • Resultaat van Yvonne Zonneveld

    "Ik verloor 14 KG dankzij de Project 10 Challenge. En het ging nog makkelijk ook!"

    Resultaat van Yvonne Zonneveld
  • Monika Davidsz

    "Ik voel me fit en jonger door de challenge"

    Monika Davidsz