• nieuwe-slider-dec-2014

    Zorg dat jij 2015 ook gezond begint!

week 4 Nicole van Fit By Food Challenge update

De uitdaging van de challenge zit hem ook in de voeding. Mijn trainingen gaan er hard aan toe en zijn zwaar. Mijn lichaam vraagt dan ook wel om de juiste voedingstoffen om zich te kunnen herstellen. Dit houdt in dat ik een goede balans zal moeten vinden tussen koolhydraten, eiwitten en vetten om mijn lichaam optimaal te kunnen laten herstellen van de trainingen. De vi-shake van de challenge neem ik op de momenten dat ik geen tijd heb om mijn voeding klaar te maken of wanneer ik net even niks bij de hand heb.

Trainingen zijn voor iedereen uitdagend en vragen veel van het lichaam. Hierin is juiste voeding dus erg belangrijk, afgestemd op je persoonlijke doel weliswaar. Een voedingspatroon voor iemand die wilt afvallen, verschilt van een voedingspatroon van iemand die wilt aankomen in spiermassa.

Voeding is überhaupt belangrijk. Als je ervoor kiest om niet te sporten maar je levensstijl aan te pakken en te letten op je voeding is het ook raadzaam te letten op je voeding intake. Heb je vragen over voeding kan je deze gelukkig kwijt in de besloten Challenge deelnemers groep op Facebook. Doe dit ook, zo krijg je namelijk dé optimale hulp om jouw doel te bereiken. 

 

Foodblog

Op Facebook heb ik mijn eigen foodblog. Hierop kan je gezonde en gemakkelijke recepten vinden om zelf te maken. Je hoeft geen gezondheidsfreak te zijn om dit te kunnen maken of te willen eten. Het is voor iedereen weggelegd die interesse heeft om een gezonde en bewustere keuze te maken omtrent voeding. Neem maar eens een kijkje op Fit By Food. Op mijn foodblog draait het vooral om gemakkelijke, gezonde en smaakvolle recepten. 

 

Sporten bij de Challenge

Omdat ik hard zal moeten trainen om 3% vet te kunnen verliezen, sport ik 4 keer in de week. De andere 3 dagen zijn ook echt mijn rustdagen. Moet ook wel want schijnbaar is het herstel van je spieren ook een bijdrage aan het opbouwen van je spieren. 

2 keer per week is het krachttraining in de fitness en de andere 2 dagen doe ik mee aan een les Bodypump, Grit Strength, Grit Plyo of de Grit Cardio.

Dit is wel iets verschillend met mijn ‘normale’ sportpatroon. Ik deed namelijk meer cardiotraining. Ik ben eigenlijk ook meer een cardio beestje, dat vind ik gewoon leuk om te doen. Maar passend op mijn doel staat meer krachttraining op het menu. Ik train nu 2 keer in de week in de fitness. En dan bedoel ik de brute versie van krachttraining, de mannelijke versie. Het bullebakken, grommen, tillen en gooien met schijven, stangen en gewichten. Die stangen en schijven zijn zo zwaar en intimiderend onhandig dat ik er liever verre van weg bleef. Wees maar niet bang hoor, ik ben er al aan gewend geraakt. Dit ging gelukkig erg vlug en voel me nu helemaal thuis in de fitness.

Het trainen gaat goed en doe dit op mijn eigen manier, ik voel me er fijn bij. Wil je niet alleen trainen, dan zijn er ook Challenge Groups, waar je als deelnemer aan mee kunt doen.

Trots op mijn challenge tot nu toe

Ik ben pas 2 weken onderweg en toch al een beetje trots op mijzelf. 

Het aangaan van deze challenge, de stap zetten om mee te doen, is niet zomaar iets. Daar kan je trots op zijn. Jullie dus ook! Wees trots op het aangaan van deze challenge. De eerste stap is gezet. Nu doorpakken. Dit hoef je gelukkig niet alleen te doen. Door de uitdaging samen met familie, vrienden, collegae of kennissen aan te gaan kun je elkaar steunen, helpen en motiveren. Ook als onbekende kunnen we elkaar genoeg steunen door berichten te posten, je vragen te stellen of door een reactie achter te laten onder iemand anders zijn post.

Laten we elkaar steunen! 

 

In de volgende update zullen de cijfers van mijn 2e meting bekend zijn.

Zal er vooruitgang zijn? Hopelijk wel, duimen maar! 

 

Zet hem op iedereen, toy toy toy!

Liefs, 

Nicole 

Fit By Food Foodblog

Nieuws

  • week 4 Nicole van Fit By Food Challenge update

    De uitdaging van de challenge zit hem ook in de voeding. Mijn trainingen gaan...

    Lees meer
  • week 3 Nicole van Fit By Food Challenge update

    Fitnessvrouwen daagt mij uit om mee te doen met de Project 10 challenge.&nb...

    Lees meer
Meer nieuws
  • Resultaat van Yvonne Zonneveld

    "Ik verloor 14 KG dankzij de Project 10 Challenge. En het ging nog makkelijk ook!"

    Resultaat van Yvonne Zonneveld
  • Monika Davidsz

    "Ik voel me fit en jonger door de challenge"

    Monika Davidsz